miercuri, 27 februarie 2013

Ghiveci de legume cu ou

Salut :*

Astazi am promis ca va arat reteta pentru ghiveci dar am fost tag-uita de Alina (gasiti aici blogul ei), tin sa ii multumesc mult pe acesta cale, este prima mea tag-uire :)) , insa din pacate nu pot sa onorez tag-ul pentru ca efectiv nu stiu blogarite care sa nu fi facut tag-ul si sa aiba mai putin de 200 de followers :(.Cand voi gasi promit ca il postez, el este agta scris mai ramane sa respect aceasta regula.

Acum ca am lamurit asta sa trecem la ce ne intereseaza, adica mancare :).Pentru acest ghiveci aveti nevoie de 2 cepe (nu va zgarciti, ceapa da gustul bun), 2 ardei ( unul rosu si unul alb pentru culoare), rosii proaspete sau din conserva, orez, un ou apa, ulei, sare si piper.Cantitatile nu le-am trecut deoarece eu le pun diferit de fiecare data, de exemplu daca am 3 ardei ii pun pe toti 3 ( nu lasam pe nimeni pe dinafara :P )






Feliem ceapa si o punem intr-o lingura de ulei la calit la foc incet (atentie sa nu se arda).Intre timp taiem si ardeii si ii punem si pe ei pe foc ( daca sunteti mai "lenese" sa taiati ardeii dinainte pentru a evida carbonizarea cepei :)) ). Lasam sa se inmoaie si ardeii pentru 5 minute.

Adaugam orezul si 2 cani de apa ( ca si regula generala orezul se umfla cam de 3 ori dar sa tineti cont si de apa care se evapora).

Lasam sa fiarba cam 8-10 minute, conform timpului de fierbere pentru fiecare tip de orez ( la inceput sa invartiti mai des pentru ca se prinde orezul).Intre timp spargem un ou fara mila si il batem cu furculita.



Dupa ce a fiert orezul ( daca scade apa mai puteti adauga) luam de pe foc oala si adaugam oul. Amestecam cu spor si voie buna pana cand oul se incheaga ( sa nu lasati oala direct pe foc pentru ca nu vrem o adevarata omleta acolo).In cazul in care oul ramane moale puneti din nou oala pe foc pentru cateva secunde ( indicat ar fi sa o tineti in mana deasupra focului).Puteti sari partea cu oul daca doriti doar legume.Adaugam sare, putin piper si verdeata dupa pofta inimii si ne facem de lucru 5 minute pana se raceste.




Eu am mancat cu o bucata de telemea de capra si conopida murata.Daca aveti intrebari, comentarii sau vreti mai multe detalii va raspund cu mare drag.
Va doresc pofta buna! :*

9 comentarii:

  1. Delicios ! Ma enteaza ..dar fara ou .Tin regim .

    www.ganduricareimivin.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este o reteta usoaara si eu incerc sa manac cat decat dietetic.In cazul tau poti sa pui maimulte rosii si mai putin orez, sa fie mai multe legume :)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Asa este :) si de fiecare data are alt gust pentru ca schimb cantitatea de ingrediente cu ce am prin casa :*

      Ștergere
  3. imi place reteta!o s-o incerc si eu :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur tare mult, atentie doar la sfarsit la operatiunea "oul" :)),pofta abuna!

      Ștergere
  4. interesanta combinatia! imi place mult ghiveciul de legume cu orez, dar nu m-am gandit niciodata sa il combin cu ou. acum trebuie sa incerc si aceasta varianta :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pana sa ma mut cu prietenul meu si eu il faceam fara ou, dar lui doar asa ii place si acum acesta este ghiveciul meu :)

      Ștergere